Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Nathalie Kristensson - 25 juni 2014 10:45

...hade jag i tanken när jag föreslog till småkarlarna att vi skulle bo på hotell en natt. Nåt som de aldrig gjort förut. Äldsta sonen protesterade redan då, han är otroligt lik mej o vill helst bara cocoona hemma medans yngsta sonen skrek JAAA, va MYYSIGT det ska bli!! Så för att inte vara alldeles FÖR äventyrliga bokade jag ett familjerum åt oss på Plaza hotel i Västerås, sedan föreslog jag att vi skulle skaffa hemstädning veckovis men det var inte lika populärt hos dem eftersom att det är ändå bara jag som städar. Lite lagom långt borta för oss hemmakära ;-) samt att yngsta sonen föreslog det direkt då han tycker det är häftigt att åka i den stora glashissen på utsidan av hotellet, själva byggnaden heter Skrapan (fotot är lånat från länk) Sagt och gjort, vi tog tåget till Västerås och checkade in kl 15. Detta blev vår lilla svit för natten... bäddsoffa. Missnöjet kom ganska direkt från äldsta sonen... det visade sej att Tvn inte hade samma kanaler som vi har hemma. Jordens undergång!! (närapå) Den yngsta var lyrisk över mjuka sängar, bäddsoffa och badkar :-) Efter att ha installerat oss så gick vi på stan och på kvällen åt vi på Kebabhouse - nåt som INTE kan rekommenderas om ni är i Västerås! Uppvärmda köpepitabröd med ynklig mängd kött.


Nääää...då blev mamman missnöjd! Killarna tog sej varsitt kvällsbad (vi har bara dusch härhemma) och resten av kvällen spenderades liggandes i sängen framför Tvn med godispåsarna i högsta hugg och den varan visade det sej att det blev för mycket av för 23:30 kräktes yngsta sonen värsta spyan rakt över heltäckningsmattan (!!) på rummet. Så i natt har jag skrapat spyor med hjälp av ett glas och typ 10 handdukar. Jättetrevligt... :-/ såg framför mej att hela mattan va förstörd och jag fick räkningen.


Men jag tror jag lyckades skura rent rätt bra så förhoppningsvis kommer det inga efterkrav. Hua! Efter den lilla händelsen somnade vi tillslut av ren utmattning, annars va det SKITsvårt att somna, hett som ett helvete på rummet trots öppet fönster, ljud utifrån och en ventilation som lät ovant. Imorse åt vi frukost strax före 07 och även om det va just DEN jag sett fram emot mest av allt så var jag för trött för att uppskatta den. Och sen packade vi våra saker snabbt och tog första bästa tåg hem. ALDRIG har väl vår lilla stad tett sej så underbar som i morse vid 08:30 ;-) Såå...vardagslyx? nja.... Borta bra men hemma bäst passar bättre.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards