Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Det blir VERKLIGEN ingen lägenhet...

Av Nathalie Kristensson - 28 augusti 2014 16:30

... inte DEN lägenheten iallafall. Om jag tyckte att den såg sliten ut på Hemnets foton så är det ingenting mot vad den är. Totalt nedsliten!! Tapeterna är inte bara sliten, de bokstavligen hängde i trasor på vissa ställen, en del var original sen 1958.... Korkmattan i köket & hallen var inte heller bara sliten, den var trasig. Uppfläkta kanter, stora sprickor som vikt isär sej och i köket fattades en bit matta, ca 1,5 x 1 m, där en frysbox stått. Skåpluckorna var i uselt skick, spis och kyl minst 20 år gamla - minst! Taken spruckna och alla sovrum hade heltäckningsmatta (det såg man inte på fotona). Helklistrade och trasiga, jag menar man kan väll åtminstonde städa och göra det fint innan en visning! 


Behöver jag säja att mitt intresse tvärdog??


Tror dessutom att jag får ge upp mitt intresse för dessa bostadsrätter tvärs över vägen. De blir för dyra iallafall. Jag kommer upp i mer än vad mitt hyresradhus kostade och det får mej att hellre vilja flytta tillbaka dit. Jo, jag skulle kunna flytta tillbaka... SÅ mycket saknar jag mitt lilla radhus med gräsplätt. Jag saknar allt, att kratta löv, skotta snö, trimma häcken.... allt utom hyran då. MEN med en skaplig ekonomisk buffert från början (hade jag inte när jag flyttade dit förra gången) så tror jag att det skulle bli bra. Tills dess (eller i väntan på en hyres 4:a i närheten) så bor jag kvar i min lilla tänsticksask...

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Nathalie Kristensson - 26 juni 2014 16:15

Jag har vaknat tidigt varenda semesterdag hittills, som senast vid 08:30 typ. Och det är tidigt i Karin världen. Tror det beror på mitt nya jobb, numera går jag ju upp tidigt alla vardagar OCH lägger mej i skaplig tid på kvällarna, det gör nog att kr...

Av Nathalie Kristensson - 25 juni 2014 10:45

...hade jag i tanken när jag föreslog till småkarlarna att vi skulle bo på hotell en natt. Nåt som de aldrig gjort förut. Äldsta sonen protesterade redan då, han är otroligt lik mej o vill helst bara cocoona hemma medans yngsta sonen skrek JAAA, va M...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards